Låt oss starta från början!

Ännu en ny blogg på samvetet. Jag vet inte varför jag alltid låter mig luras att flytta men det finns alltid något nytt att locka mig med. I dethär fallet var det en ny charmig bloggdesign. Designen är gjord av Janinastyle så om ni är sugna på en egen blir hon säkert glad om ni hör av er!

Min gamla blogg heter alltså sofiarainstorm.devote.se och jag låter den vara öppen tills vidare.

Emma är mitt namn (tyskt ursprung med betydelsen stor/väldig) och jag är en 14-årig flicka från den pyttelilla staden Torshälla som ligger ett par kilometer utanför Eskilstuna, hemstaden för Kent och en av medlemmarna i ABBA (som jag tillochmed tror kom ifrån Torshälla). Eftersom småstadsbor inte har så mycket bättre för sig så spelar jag fotboll sedan 8 år tillbaka vilket gör det till ett av mina största intressen bredvid musik och allt som egentligen har med mig att göra. Var inte orolig om du inte gillar att höra om fotboll, det enda inom det ämnet som faktiskt intresserar mig är mitt eget lag.
Mitt favoritband är Mando Diao (ett svensk rockband inspirerade av The Beatles) som antagligen kommer att nämnas här ganska ofta eftersom dom är en så stor del av min vardag.
Jag känner inte för att lägga mig själv i någon kategori (fjortis, emo, indie, popare osv...) eftersom det är som att sätta en gräns för sig själv och jag tycker att man inte ska utesluta det ena på grund av det andra. Därför kan det kanske ibland kännas som om jag är lite överallt men så tror jag att alla är under masken.
Om någon skulle undra över varför jag obland blandar in engelska i mitt språk så är det för att en stor del av min dag är på engelska (jag pluggar på en engelsk-inriktad skola) och därför känns det ibland lättare att skriva ordet eller frasen på engelska än att ta mig tiden att översätta (jag är lat, okej?). Jag har nyligen insett hur korkat det låter och därför försöker jag undvika det.

Nu har jag nog skrivit den längsta introduktion i hela mitt liv så jag hoppas alla tar sig tiden att läsa igenom allt! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0