Kartoffel means potatis in deutsch!

Idag är jag nästan lycklig. Allt började med att jag försov mig till en kvart efter att jag börjat så det blev hår och smink på en kvart sen rally med mamma in till skolan. Det var ganska facinerande att se hur snabb jag kan vara att göra mig iordning. Väl i skolan fick jag dock en rejäl utskällning av mr Kristing. En väldigt oförtjänad sådan men jag kände inte föär att ta åt mig så livet fortsatte i extremt tempo. Jag kommer inte ihåg att skolan någonsin gått så fort. När jag kommit hem fixade jag ihop allt inför matchen mot Viljan.

*emma rusar ut ur tvättstugan*
mamma: oj, nu kom hon ut ur garderoben.
emma: O_O

Jag vet inte vad det är med min mamma att ge gay-relaterade kommentarer. Hursomhelst så spelade vi match mot Viljan (förra matchen slutade 2-2) och det måste vara den första matchen på hela säsongen som jag helt uppriktigt kan säga har gått väldigt bra. Dessutom var det skönt att vända från att ligga under med två mål till att leda med två. Matchen slutade 6-4. Jag gick lycklig där ifrån med ett gigantiskt blåmärke och ett gult kort (mitt andra för säsongen, yippie!). Ibland är livet trevligt.

Ursäktar för att de senaste inläggen har varit väldigt fotbolls-relaterade, jag har en jävla massa fotboll denna vecka. Jag undrar lite vart Adam har tagit vägen. Har inte snackat med honom sen förra onsdagen.


fullständigt irrelevant, men jag och min bff löves it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0