They’re teeling me it’s beautiful.



Det funkar för mig. Är det helt sjukt om jag säger att denhär låten verkligen funkar för mig? Någonstans för ett tag sedan tappade jag taget om Tokio Hotel totalt, jag bara slutade förstå mig på dem. Det förändrades inte när jag fick smakprov från deras nya skiva heller. Igår läste jag i Vics blogg om hur mycket hon hatar dem på grund av att de kommit ut med ett tidigare drogmissbruk. (Helt ärligt trodde jag inte att de hade stake att ta droger. Men jag hade uppenbarligen fel). Nästan alla vänner jag skaffat via Tokio Hotel har slutat gilla dem och på så sätt har vi glidit isär. Jag tror att det är anledningen till att jag och min bästavän är så himla olika. Vi gick åt olika håll och efter Tokio Hotel och vi har verkligen blivit fullständigt annorlunda. Efter Tokio Hotel tog jag faktiskt ett steg tillbaka när det gällde musiksmak. Jag känner att jag gick tillbaka till det jag som fanns på The Ark-tiden (och ja, det var ingen drastisk förändring på insidan, men det fanns en) och jag fortsatte älska band som jag gillat tidigare medans resten av mina vänner gick framåt och förändrade sin musiksmak en aning. Det är konstigt hur lätt det är för vänner att glida isär. Men när det väl händer så märker man vilka vänner man är och inte är redo att förlora. Därför suger det när man inte känner likadant.

För att gå tillbaka till låten World Behind My Wall - jag tycker om att hitta ett gömt budskap i låtar(inget som är allderles för uppenbart) och lixom utveckla min egen mening i den. Sånt har jag lätt för att göra i Mando Diao och The Ark(när jag älskade Arken som mest så kunde jag inte engelska så bra att jag förstod allt som sas men hursomhelst) till exempel men just Tokio Hotel har jag aldrig kunnat göra så med. Deras låtar har varit väldigt ytliga och förutsägbara. Men just denhär låten har jag kunnat relatera till, just för att meningen i låten inte slår dig i ansiktet. Jag uppfattar det som en person som inte är redo att gå vidare och glömma. Istället stänger man in sig i det förflutna. Jag förstår hur corny det låter och jag hatar mig själv för att jag skriver dethär inlägget men det är verkligen som en uppenbarelse att Tokio Hotel kan göra sånthär. Hej ny syn på tyskt band!

Kommentarer
Postat av: Vic

Alltså, jag hatar dem inte. Jag ser ner på dem, som jag gör med alla som tar droger - och det finns vissa skäl till det.

2009-10-05 @ 20:16:19
URL: http://kiwifrukt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0