can i be your angel though?

Eftersom bloggandet har varit dött ett tag och jag bestämde mig för att måla naglarna ikväll kändes det rimligt att försöka mig på en wannabe-Emmie fixarblogg. Här kommer kvällens franska manikyr!

1. ALLTID remover först. Jag har gjort misstaget att skippa det och sedan upptäkt små bitar gammalt lack under manikyren. Där är 4 lager rakt åt helvete så jag rengör alltid först.



2. Sen kommer nagelfilen. Jag har hört att man borde fila naglarna hela tiden och undvika nagelklipparen men ibland orkar jag inte sitta så länge med filen så jag fuskar. Hur som helst kommer min nagelfil ifrån Kicks men finns också på Parelle. Den må vara dyr men jämfört med de billiga engångsfilarna så vinner den i längden. Det är ju vackert rosa dessutom.



3. Spetsen av min nagelfil använder jag för att peta bort smutsen under naglarna. Det är ju inte speciellt viktigt att göra i den ordningen (innan eller efter lacket) men det är skönast med rena naglar.



4. Sen kommer nagellacket. Jag har köpt ett manikyrset från Depend (jag är amatör, okej?) som jag använder och det funkar perfekt.
 a)Ett lager ljusrosa lack
 b)Vitt lack på nageltippen
 c) Ännu ett lager ljusrosa lack
 d) Ett lager genomskinligt lack i ljusrosa ton



5. Tadaa! När jag haft långa naglar efter ett tag så får jag ont i fingrarna så jag gjorde en kort och fräsch look. Det är dessutom jättelätt om man har tid och ork att vänta tills det torkar.


Hade bra losers, nu ska jag sova! x


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0