Jag erkänner...

...jag är en stor nörd. Jag sitter hemma och pluggar på en fredagskväll och jag prioriterar läxor framför sömn. Inte för att jag vill men för att jag måste. Helt ärligt tror jag att det är värt det sen när jag är 18, att kunna luta mig tillbaka och veta att jag kan göra vad fan jag vill. Jag ångrar inte att jag lastade på mig 4,5 extra timmar i skolan för jag vet att jag kommer ha lättare att ta mig till England med det där Cambridge-certifikatet.
Jag vill inte heller glömma att jag pluggar för kunskap. Jag tycker inte betygen är värt hälften så mycket som det som fastnar i mitt huvud. Jag kommer kunna skaffa mig världens roligaste liv! Jag kommer vara en smart 18-åring med bra utbildning och jag kommer kunna göra nästan vad jag vill. Så nu vid 15 års ålder tycker jag att jag kan offra ett par fredagar av att supa sig full på cider som några fjortisar stulit av sina föräldrar, för att kunna bo i England i framtiden. Jag ångrar mig inte alls! :)

Nu efter detta långa, inspirerande talet om "hur man kommer långt på att plugga..." kan jag säga att, fan vad jag längtar till grundskolan är över!

Kommentarer
Postat av: Celine

JAg håller med, livet har precis börjat, let's not screw it up! Läser också extra engelska och jag SKA tamefan till England. <3

2010-09-03 @ 21:28:47
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0