Hej framtida Emma!

Tjohej! Idag, den 19/2-11, påpekade min storasyster Johanna att jag har lätt att förälska mig i städer. Detta råkar vara sant.

Jag är född och uppvuxen i en förort till Sveriges 17-något största stad. Kanske är det för att Eskilstuna är en synnerligen död stad, kanske är det för att jag känner mig rebellisk och upprorisk eller kanske är det för att jag har rest mycket i mina unga år och faktiskt fått se städer världa att nämna, men jag råkar vara en enorm slav för stora städer. Från Stockholm till London till New York och jag faller pladask för stora städer, min stora dröm att få bo mitt i vimlet av lysande taxibilar och stressade människor.

Detta är anledningen till att jag nästan kissar på mig när jag ser bilder tagna från högt uppe i Empire State Building eller av Piccadilly Circus. Allt ser så levande ut och jag blir uppspelt över rörelsen och stämningen. Usch, storstäder gör mig pirrig i magen.


Kommentarer
Postat av: celine

då är vi två my dear

2011-02-19 @ 23:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0